الاثنين، ١٤ يناير ٢٠٠٨

امير الانتقام



الانتقام

انتقام كلمة بدأت افكر فيها هذه

الايام

لاني ارادت ان انتقم ممن جرحني

وظلمني

وشوه صورتي امام الجميع

ولكن كنت اعلم انا الله معي وسيقف بجانبي

ومرت الايام وانا في قمة حزني وغضبي

وافكر لماذا فعل هذه الشخص معي ذلك

ومرت الايام

ونسيت ما حدث

ولكن منذ شهر تقريبا

اعتذر هذا الشخص لي

ولكن هذا الاعتذار لم يشفع لي غيظي

وقررت ان انتقم

وفكرت في الطريقة التي انتقم بها ولكن

شعرت اني افعل نفس الشي

وليس هناك فرق بي وبين هذا الشخص

فلماذا نتعاطف مع الابطال في الافلام العربية

عندما ينتقمون ممن اغتصبوا حقهم

مثل فليم امير الانتقام

فعلا كنت اريد ان انتقم

ولكني شعرت بالخجل داخل نفسي مما افعل وقررت

الانسحاب

.................................................................

اليوم

1/15

يوم ميلاد الزعيم عبد الناصر

ستظل في القلوب ياناصر

العرب والاسلام

هناك ٨ تعليقات:

Unknown يقول...

الله يرحمه هايفضل في قلوب و عقول الجميع
ياريت يجي زيه تاني
تحياتي ليك

شباب روش طحن يقول...

الله يرحمه أظن ان عمل كل ألي يقدر عليه عشان خاطر بلده برغم بعض سلبياته ولكن مفيش حد بدون اخطاء

الإنتقام لعنه لا يمكنك ان تهرب منها بسهولة ولكن تهانينا لك فقد فعلت ذلك للتو

غير معرف يقول...

عندك حق الانتقام مش هو الحل ولا عمرك هتحس انك كسبت لو انتقمت


وربنا يرحم ناصر يااااارب
كان جميل برغم من المشاكل الى حصلت

نورهان مفيد يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم
ولا حول ولا قوة الا بالله

مين ده
هيما عزو
اللي انا اعرفه وبشوفه واتكلم معاه
بيتكلم عن الانتقام
وصورة بنت ع الارض ومقصات وحركات
معقول

مين اللي عمل فيك كده
وحتي لو حد غلط فيك
خليك انت الاحسن طبعا انتقام ايه

الانتقام مش بيضر غير صاحبه ربك هو المنتقم الجبار

بس الغريب بقي
ان انت بتقول كده
راحت فين الطيبة والهدوء والحنية
ده انت يا راجل نايم طول الوقت هتصحي امتي تنتقم

ياعم خليها ع الله
اللي يغلط فينا حسابه عند ربنا
بس المدونة دي جامدة
بصراحة عن التانية
بهتانة كده وتحسها نايمة زيك
غير اللوك بتاعها
ماشي مستنية الجديد

نداء يقول...

نور
عندك حق بس ان الموضوع ده كان ممكن يخليني اخسر اصحابي لان الخيانة كانت من واحد منهم قبل ما يكون منها هيه
والله يسامحها
ممكن اكون نايم طول الوقت للسبب ما
ممكن يمكن تمويه مثلا او عايز اخالي الناس تطمئن اني نائم مثلا

غير معرف يقول...

هيما الاشجع والاقوى هو اللى يقدر يسامح وينسى لانه عارف ان فيه اللى هياخدله حقه بجد صدقنى السكوت عمره ما كان ضعف ده غالبا بيبقى صبر وبعدين تعالى هنا قولى مين ده اللى خانك ومع مين ااااه هو الموضوع يوجع اوى بس صدقنى ميستهلوش غير انك تقول حسبي الله ونعم الوكيل

غير معرف يقول...

ايه يا هيما كل ده علشان بنت هبله
لا لا لا لا لا لا لا لا
امال بس بتمثل علينا و تقول انك نسيتها
هدى نفسك يا حبيبى مش علشان خاطر (أ) تعمل كده فى نفسك
انتا حبيتها يا ابنى ولا ايه
و بعدين يا هيما الحكايه مكنتش ان البنت غلطت فيك خالص كل الحكاية سوء تفاهم مش اكتر
و على العموم ما انا خليت البنت تكلمك و تعتذرلك و انتا من بعديها قعدت تبعتلها فى رسايل اكن مفيش حاجه يبقى انتقام ايه اللى بتتكلم عنه يا حبيبى
و بعدين يا ابراهيم احب اقوللك ان اللى بيحب بجد عمره ما يجرح



و سمعنى ميستهلش دمعه واحده من دموعنا لفؤش

أمضاء
صديقك المخلص (اللى شردلك)

حمامة يقول...

لا على فكرة مش كل الأبطال بنتعاطف معاهم يعنى ساعات بحس انهم كده ضيعوا نفسهم غير كده انا طول عمرى بشوف ان اقوى انتقام انك تتجاهل الشخص ده نهائى وتحسسه انه اقل من اقل واحد وانك مش ف دماغك اللى حصل وانك عايش حياتك اجمل من غيره وبس بكل بساطه
تقبل مرورى :)